زندگی سگی

به زودی در این مکان توضیحات وبلاگ قرار میگیرد

زندگی سگی

به زودی در این مکان توضیحات وبلاگ قرار میگیرد

خبر خوان

مدت زیادی هست که میخواستم یه مطلب آموزشی برای شما دوستان وبلاگ نویس و خوانندگان وبلاگ بزارم که بالاخره امروز تونستم  مطلب هامو جمع آوری کنم و قسمت عمده کار (تایپ) رو انجام بدم !!!! امیدوارم اکثر شما تا امروز از این مطلب با خبر باشید ولی خب من چون حس کردم شاید خیلی از خواننده های وبلاگم  احتمالا هنوز با خبر نیستن و همچنین چندین بار مجبور شدم که توی مسنجر این مطلب رو به بعضی ها آموزش بدم واسه همین گفتم تا اونو یه بار تو وبلاگ بنویسم و هم دیگران استفاده کنند و هم من دیگه مجبور نباشم تو مسنجر توضیح بدم به کسی !!!!! خب سعی کردم زیاد وارد بحث های تخصصی نشم و خیلی عامیانه توضیح بدم . واسه اینکه مغزتون رو گرم کنین با چند تا سوال شروع میکنم :

1-      آیا شما هم جزء کسانی هستید که مرتبا به وبلاگ های زیادی سر میزنید تا ببنید آپدیت کرده اند یا نه ؟؟ و آیا شما هم جزء کسانی بوده اید که کامنت هایی با مضمون " چرا آپدیت نمیکنی ؟؟؟ من روزی چند بار به وبلاگت سر میزنم " برای شخص خاصی گذاشته اید ؟؟؟؟

2-      آیا اینترنت شما هم dial up است و زمان زیادی طول میکشد تا برخی از وبلاگ ها باز شوند ؟؟ و آیا قالب های سنگین و بعضا پیام ها و اسکریپت های نامناسب برخی وبلاگ ها شما را خسته کرده است ؟؟؟؟

3-      آیا دوست دارید متن وبلاگ های مورد علاقه تان به صورت خودکار بر روی سیستم شما ذخیره شود تا سر فرصت آنها را بخوانید ؟؟؟ و یا تا به حال به وبلاگهایی بر خورده اید که مطالبی جالب ولی طولانی دارند و برای خواندن آنها مجبورید زمان زیادی در اینترنت به سر ببرید ؟؟؟؟

4-      آیا دوست دارید به طور مرتب از اخبار خبر گزاری هایی که خدتان انتخاب میکنید با خبر شوید ؟

5-      آیا از پینگ کردن در سایت هایی مانند بلاگارد و بلاگرولینگ برای باخبر شدن دوستانتان از بروز شدن وبلاگتان خسته شدید ؟

6-      و در نهایت آیا برای وقت خود در اینترنت ارزش قائل هستید ؟؟؟ (وقت بیشتر = اشغالی بیشتر خط تلفن (هزینه)  + زمان از دست رفته شما + استفاده بیهوده از اکانت اینترنت (هزینه) )

(از همینجا آماده گی خودم رو به بانک های کشور برای اجرای تبلیغاتشون اعلام میکنم )

خب تمام این مزایا رو میتونید از RSS بدست بیارید !!! کافیه یکم باهاش آشنا بشین و بتونین باهاش کار کنین ....

شاید همتون تا بحال شکل های شبیه اینها( RSSوRssوRSSوblogsky Rss ) رو در سایت ها و وبلاگ ها مختلف دیده باشین . (مثلا آخری مال وبلاگ های بلاگ اسکای هستش ) ... تا حالا به این فکر کردین که اینا به چه دردی میخورن و نقششون تو وبلاگتون چیه ؟؟؟ این شکاک ها شما رو به صفحه ای منتقل میکنن که تنها شامل متن پست های شما است و از قالب وبلاگ و ... خبری نیست !!!! واسه همین خیلی با سرعت باز میشن و بهشون هم فید (feed) یا RSS میگن ...  تقریبا توی همه وبلاگ ها و وبسایت های خبر گزاری و ... هم وجود دارن . شما فقط باید RSS وبلاگهایی که علاقه دارید مطلباشون رو دنبال کنید توی برنامه ها و یا وبسایت هایی که بهشون خبرخوان یا Feed reader یا RSS Reader  گفته میشه اضافه کنید و از اون به بعد از همون برنامه یا وبسایت مطالب رو دنبال کنید !! من با reader های مختلفی کار کردم و به نظرم اینترنت اکسپلور ورژن 7 از همشون بهتر و در دسترس تر هستش و همچنین یه مزیت داره و اونم اینه که شما میتونید همزمان صفحه کامنت مربوط به مطلب رو هم باز کنید و کامنت هم بزارید ... Google reader  هم بسیار معروف هستش ولی من به خاطر همین مزیت از اکسپلورر استفاده میکنم . خب حالا میخوام آموزش بدم که چطور این کار رو باید بکنید :

مواد لازم : یک عدد اینترنت اکسپلور ورژن 7 یا بالاتر ... اگه ورژن اینترنت اکسپلورر شما پایین تر هستش براحتی میتونید جدیدش رو توی سی دی های برنامه کاربردی (utility) پیدا کنید و بخرید و نصب کنید .

خب من مراحل کار رو روی وبلاگ خودمون توضیح میدم  که همینجا هم بتونین انجامش بدین .... اول روی شکلک RSS کلیک کنید که تو وبلاگ ما زیر کانتر هستش .

Our RSS

بعد به صفحه RSS  منتقل میشین ... در بالای صفحه یه کادر زرد رنگ هستش که میتونید توش عبارت Subscribe to this feed رو ببینید . با کلیک بر روی اون شما پنجره ای باز میشه که شما با کلیک بر روی دکمه  subscribe تایید میکنید که میخواین خواننده مطالب این وبلاگ باشین و در حقیقت از این پس متن مطالب این وبلاگ به صورت خودکار بر روی کامپیوتر شما ذخیره خواهد شد (بدون اینکه به وبلاگ سر بزنید) . خب این کار رو به همین ترتیب با همه وبلاگ هایی که دوست دارین انجام میدین .... حالا سه کلید ctrl+shift+J در صفحه اینترنت اکسپلورر فشار دهید ... همانند شکل پنلی در سمت راست صفحه مشاهده میکنید که اسم وبلاگ هایی که به لیستتون اضافه کردین اونجا هستش ....

 

(برای بزرگ شدن عکس ها روشون کلیک کنید)

همانطور که مشاهده میکنید نام برخی از وبلاگ ها با حروف درشت (Bold) نوشته شده است که نشان دهنده آن آست که مطلب جدید دارند که شما هنوز نخوانده اید .... با نگه داشتن موس بر روی هر یک از وبلاگها ( فلش آبی ) نمایش داده میشود که چند مطلب جدید دارد و آخرین تاریخی که  اکسپلورر آنها را چک کرده است کی بوده !!! با کلیک بر روی هر یک مطالب آن به سرعت (بدون نیاز به اینترنت) به شما نمایش داده میشود . در پایین هر پست هم لینک صفحه کامنت ها هستش . همچنین دکمه ای که در شکل با فلش قرمز نشان داده شده هر وقت در صفحه ای به رنگ نارنجی در آید نشان میدهد که در آن صفحه Feed موجود است .

خب تا اینجا دیگه کار تموم شده و من فقط چند تا نکته ظریف  دیگه هم بگم و شرم کم !

اگه رو اسم هر feed راست کلیک کنی و رو properties کلیک کنید میتونید تنظیمات جالب دیگه ای هم انجام بدین . مثلا تو بخش Update Schedule میتونید تنظیم کنید که هر چند مدت یه بار این وبلاگ چک بشه .. اگه 15 دقیقه رو انتخاب کنید هر پانزده دقیقه آن وبلاگ بررسی میشود که بروز شده است یا نه  ( مثلا واسه وبلاگ ما میتونین بیشترین مقدار ممکن رو انتخاب کنید) و همچنین تو بخش Archive میتونین تنظیم کنین که چه تعداد پست از وبلاگ مورد نظر رو سیستم ذخیره بشه !!!! ضمنا اگه میخواین عکس های داخل پست یک وبلاگ هم ذخیره بشن میتونین تیک مربوط به دانلود فایل های ضمیمه رو علامت بزنید .  ضمنا اگه میخواین همه وبلاگ ها در لحظه ای خاص چک شوند میتونید رو یکی راست کلیک کنید و روی refresh all کلیک کنید .

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد